Hur skapar vi värde för kunden?

Sju principer till hur man ska se på sin relation till kunden

Årsmöte på IUC Väst och vi bad ett av våra medlemsföretag, GKN Aerospace Sweden AB,  att dela med sig av sina erfarenheter.

Gamla anor

GKN grundades redan 1759 och är ett av de äldsta industriföretagen som fortfarande är igång. 2012 blev Volvo Aero i Trollhättan en del av GKN och är idag huvudkontor för GKN:s globala affärsområde för flygmotorer . Koncernen finns med 38 tillverkande enheter i tolv länder. 

Hur skapar vi värde för kunden?

Hur skapar vi en långsiktig relation till vår kund? Och hur skapar vi värde för kunden? 

Alexander Andersson, Senior Vice President Program Management GKN Aerospace Engines, gästade IUC Västs årsmöte för att berätta om sin syn på kundvärde. Vid en omorganisation för några år sedan, satte han sig ner och funderade på dessa frågor och kom fram till sju principer till hur man ska se på sin relation till kunden.

Alexander Andersson

Vad gör jag på mitt företag för att följa dessa principer?

Vill du jobba vidare med dina mål och strategier? Det kan du göra med hjälp av oss. 

14 Apr 2022 Nyhet